ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ – ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ!

Τον προστάτη της Αρχάγγελο Μιχαήλ γιορτάζει σήμερα η Πολεμική Αεροπορία. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ) είναι ο τρίτος κατ’ αρχαιότητα Κλάδος των Ελληνικών Ένοπλων Δυνάμεων που αποτελεί και την πολεμική αεροπορική ισχύ της Ελλάδας. Πρώτιστη αποστολή της Πολεμικής Αεροπορίας είναι η φύλαξη και προστασία του ελληνικού εναέριου χώρου από κάθε είδους παραβιάσεις, η παροχή εναέριας υποστήριξης σε επιχειρήσεις τόσο στον Ελληνικό Στρατό όσο και το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό και παράλληλα η έρευνα και διάσωση, πυρόσβεση, καθώς και η παροχή κάθε δυνατής ανθρωπιστικής βοήθειας ακόμα και σε άλλες χώρες όταν παρίσταται έκτακτη ανάγκη.

Το σύνθημα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας είναι «Αίεν Υψικρατείν», το οποίο σημαίνει «Πάντοτε να κυριαρχείς στα ύψη», φράση που αποδίδεται στον Αντισμήναρχο (αργότερα Υποπτέραρχο) Σπύρο Παπασπύρο, διοικητή του Κέντρου Κατάταξης στη Βάση της Γάζας, ο οποίος με τη φράση αυτή, στην Ημερήσια Διαταγή της 5ης Οκτωβρίου 1941, καλωσόρισε στην Αίγυπτο το προσωπικό της 335 Μοίρας, της πρώτης Ελληνικής Μοίρας μαχητικών αεροσκαφών στη Μέση Ανατολή.

Το έμβλημα της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας αναπαριστά αετό σε πτήση μπροστά από το κυκλικό διακριτικό της. Η Ελληνική Πολεμική Αεροπορία ιδρύθηκε το 1911.

ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΠΟΛΕΜΟΥΣ

Βαλκανικοί Πόλεμοι (1912-1913)

Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος (1914-1918)

Επιχειρήσεις στη Μικρά Ασία (1919-1922)

Περίοδος του Μεσοπολέμου (1923-1939)

Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος (1940-1944)

Ελληνοιταλικός Πόλεμος & Γερμανική Εισβολή (1940-1941)

Επιχειρήσεις στη Μ. Ανατολή και την Ιταλία (1941-1944)

Στις αρχές του 1950 η Ελλάδα εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ και η Ελληνική Αεροπορία ανασυντάχθηκε και οργανώθηκε σύμφωνα με τα Νατοϊκά πρότυπα με τη βοήθεια των ΗΠΑ. Το Νοέμβριο του 1950, στο πλαίσιο αποστολής των Ηνωμένων Εθνών στη Νότια Κορέα, η οποία είχε δεχθεί επίθεση από τη Βόρεια Κορέα, η Ελλάδα συμμετείχε με το 13ο Σμήνος Μεταφορικών Αεροσκαφών που αποτελούνταν από οκτώ αεροσκάφη C-47 Dacota και 67 αξιωματικούς και οπλίτες.

Το σημερινό πρόσωπο της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) άρχισε να διαμορφώνεται στα τέλη της δεκαετίας του 1980, με την είσοδο σε υπηρεσία μαχητικών πολλαπλών ρόλων 3ης γενιάς.

Η αρχή έγινε με την παραλαβή των πρώτων Dassault Mirage 2000 EGM/BGM, τον Απρίλιο του 1988, 40 από τα οποία εξόπλισαν τις 331 και 332 Μοίρες, με κύριο ρόλο την αναχαίτιση. Την επόμενη χρονιά, παραλήφθηκαν 40 μαχητικά F-16C/D Blk30 από τις ΗΠΑ, στo πλαίσιο του προγράμματος Peace Xenia I, τα οποία εξόπλισαν τις 330 και 346 Μοίρες.

Αυτός ο βασικός κορμός μαχητικών 3ης γενιάς ενισχύθηκε μέχρι σήμερα, με σημαντικές παραλαβές επιπλέον αεροσκαφών, όπως 40 F-16C/D Blk50 του προγράμματος Peace Xenia II, που από το 1997 διατέθηκαν στις 341 και 347 Μοίρες. Το 2003, άρχισε η παραλαβή ακόμα 60 αεροσκαφών της έκδοσης F-16C/D Blk52+, τα οποία εξόπλισαν Μοίρες, που άλλαξαν τύπο, όπως οι 337, 340, και 343 Μοίρες. Ο κύκλος παραδόσεων διαφόρων εκδόσεων του F-16 περιλαμβάνει και την παραλαβή 30 F-16C/D Blk52+ Advanced, τα οποία το 2010 εντάχθηκαν στην 335 Μοίρα.

Ο τομέας των αποστολών υποστήριξης, επίσης, ενισχύθηκε σημαντικά με την παράδοση 12 ελικοπτέρων AS-332C1 Super Puma, 10 πυροσβεστικών Bombardier CL-415, 8 μεταγωγικών C-27J Spartan και 6 αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας Lockheed P-3B Orion, που εκμεταλλεύτηκε επιχειρησιακά το Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης, το 2003 αποκτήθηκαν 4 αεροσκάφη έγκαιρης προειδοποίησης, EMB-145H AEW&C. Σημαντική ήταν η αναβάθμιση της εκπαίδευσης των Ικάρων μετά την απόκτηση 45 εκπαιδευτικών T-6A Texan II, από τις ΗΠΑ.

Οι Έλληνες πιλότοι καθημερινά δοκιμάζουν τις αντοχές τους και αγγίζουν τα όριά τους σε συνθήκες που το παραμικρό λάθος είναι σε θέση να τους κοστίσει τη ζωή τους. Οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας λειτουργούν σε συνθήκες για τις οποίες δεν είναι φτιαγμένος ο άνθρωπος. Καλούνται να πάρουν στο δευτερόλεπτο αποφάσεις κρίσιμες για τους ίδιους και για την χώρα.

Οι ιπτάμενοι φρουροί του Αιγαίου αυτή την στιγμή συγκανταλέγονται στους πιο επίλεκτους πιλότους όχι μόνο στα πλαίσια του ΝΑΤΟ αλλα και γενικώς. Οι διακρίσεις τους σε συμμαχικές ασκήσεις διαδέχονται η μία την άλλη και δεν είναι καθόλου τυχαίο που τα τελευταία χρόνια η ισραηλινή αεροπορία, ίσως μια από τις κορυφαίες στον κόσμο, προσκαλεί σε ασκήσεις στην έρημο του Ισραήλ, Αμερικανούς και Έλληνες πιλότους.

Από το 1990 η Πολεμική Αεροπορία θρηνεί 122 νεκρούς ήρωες και έχει χάσει 84 αεροσκάφη, η αεροπορία Στρατού θρηνεί 28 άτομα και έχει χάσει 6 ελικόπτερα και η αεροπορία του Ναυτικού 3 άτομα σε μόλις ένα δυστύχημα.

Η καθημερινή μάχη στους ουρανούς του Αιγαίου φαινομενικά έχει γίνει πλέον ρουτίνα όμως, η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική και πολλές φορές πληρώνεται βαρύς φόρος αίματος σε αυτόν τον αγώνα αμφισβήτησης των ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Η ιστορία των παραβιάσεων του FIR Αθηνών από τουρκικά αεροσκάφη ξεκινάει από πολύ παλιά και, δυστυχώς, η ελληνική πλευρά δεν φρόντισε από την πρώτη στιγμή να βάλει φρένο σε αυτήν τη δραστηριότητα.

Τα αρχικά δειλά βήματα των Τούρκων δεν αντιμετωπίστηκαν δυναμικά, όταν η Πολεμική μας Αεροπορία διέθετε και σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη, αλλά και ποιοτική υπεροχή σε σχέση με το επίπεδο των Τούρκων χειριστών.

Οι Έλληνες πιλότοι καθημερινά δοκιμάζουν τις αντοχές τους και αγγίζουν τα όριά τους σε συνθήκες που το παραμικρό λάθος είναι σε θέση να τους κοστίσει τη ζωή τους. Με τις εκπαιδευτικές πτήσεις και δραστηριότητες αποσκοπούν στη βελτίωση των επιχειρησιακών τους δυνατοτήτων και στο πεδίο μάχης, στις αερομαχίες του Αιγαίου, φροντίζουν να έχουν πάντα τον «εχθρό» μπροστά.

Η τουρκική Αεροπορία με τις συνεχείς παραβιάσεις του εθνικού μας εναερίου χώρου έχει διπλό όφελος: αφενός αμφισβητεί τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, και αφετέρου παρέχει δωρεάν εκπαίδευση στους πιλότους της με τις συνεχείς εμπλοκές με τα ελληνικά αεροσκάφη.

Οι Έλληνες χειριστές, με το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης που λαμβάνουν και έχοντας το δίκιο με το μέρος τους, αφού μάχονται εντός έδρας, κρατούν τις εναέριες Θερμοπύλες απόρθητες από τους επίδοξους εισβολείς…

Καλές πτήσεις και καλές προσγειώσεις σε όλους τους Αεροπόρους μας και σύμφωνα με την αεροπορική ευχή “ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ” (Να κυριαρχείς πάντα στους αιθέρες)

Πληροφορίες: haf.gr

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password