Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΡΗΝΕΙ

Δραματικές ώρες εξελίσσονται από το πρωί για τις ΕΔ, το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και για ολόκληρο το Έθνος. Στο μοιραίο ελικόπτερο Agusta Bell ΠΝ28 επέβαιναν τρεις αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού: οι ανθυποπλοίαρχοι Τουλίτσης Αναστάσιος (κυβερνήτης) και Πανανάς Κωνσταντίνος (συγκυβερνήτης), ενώ μηχανικός του ελικοπτέρου ήταν ο ανθυπασπιστής Ευαγγέλου Ελευθέριος.

Το χρονολόγιο της τραγωδίας:

Ώρα 01:48: Το ελικόπτερο Agusta Bell 212 ΠΝ-28 απονηώθηκε από την φρεγάτα Νικηφόρος Φωκάς για νυχτερινή πτήση.

Ώρα 02:45: Απώλεια ίχνους και απώλεια επικοινωνιών με το ελικόπτερο Agusta Bell 212 με τον κωδικό αριθμό ΠΝ-28.

Ώρα 04:40: Εντοπισμός θερμικού ίχνους από το ελικόπτερο ΠΝ-56, οργανικό ελικόπτερο της φρεγάτας Σπέτσαι

Ώρα 07:01: Εντοπίστηκαν συντρίμμια από το ΠΝ-56 και από τα δύο Super Puma που είχαν απογειωθεί από Χίο και από Ρόδο για έρευνα και διάσωση.

Η τελευταία φορά που το Agusta Bell έδωσε στίγμα ήταν όταν βρισκόταν στο ύψος της νησίδας Κινάρου, που βρίσκεται στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Κυκλάδων και Δωδεκανήσων, δυτικά της Καλύμνου και της Λέρου και ανατολικά της Αμοργού.
 
Το προφίλ των τριών αξιωματικών

– Ο κυβερνήτης υποπλοίαρχος Αναστάσιος Τουλίτσης 37 ετών (γεννήθηκε το 1979). Πολύ έμπειρος, με περισσότερες από 1300 ώρες πτήσης, έγγαμος
– Ο συγκυβερνήτης υποπλοίαρχος Κωνσταντίνος Πανανάς 34 ετών (γεννήθηκε το 1982). Έγγαμος με ένα παιδί και η γυναίκα του έγκυος στο δεύτερο
– Ο ναυτίλος (χειριστής ραντάρ επιφανείας) ανθυπασπιστής Ελευθέριος Ευαγγέλου 36 ετών (γεννήθηκε το 1980). Έγγαμος με ένα παιδί

Η αποστολή του μοιραίου ελικοπτέρου “ΠΝ-28”

Στα πλαίσια παιγνίων της άσκησης “ΑΣΤΡΑΠΗ 2 – 2016” το ελικόπτερο απονηώθηκε από την φρεγάτα ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ ΦΩΚΑΣ με αποστολή να μεταδώσει τακτική εικόνα της περιοχής καθότι βάσει πληροφοριών και εκτιμήσεων ο “εχθρός” είχε αναπτύξει πυραυλακάτους στη περιοχή που παρέμειναν ανεντόπιστες (αγκιστρωμένες πίσω από νησίδες και βραχονησίδες) και αποτελούσαν θανάσιμη απειλή για τις λοιπές μονάδες επιφανείας των φιλίων δυνάμεων.

Τα πιθανά αίτια και οι δημοσιογράφοι που κυνηγούν τα… ”κλικ”

Από το πρωί έχουμε διαβάσει διάφορα σενάρια για τα αίτια της συντριβής. Τα τόσο λεπτά ζητήματα πρέπει να τα παρακολουθούμε με σοβαρότητα και νηφαλιότητα. Τα ελικόπτερα αν και παλιάς τεχνολογίας, έχουν αξιόπιστη και καλή επιχειρησιακή δυνατότητα. Επίσης πρέπει να τονίσουμε πως οι τεχνικοί αλλά και οι χειριστές δίνουν καθημερινή μάχη και συντηρούν με όσα μέσα έχουν στην μνημονιακή Ελλάδα τα ελικόπτερα, τα αεροσκάφη και τις φρεγάτες του ΠΝ.

Είναι μια μέρα πένθους και το ζήτημα δεν προσφέται για κομματική αντιπαράθεση. Ας περιμένουμε τα επόμενα 24ωρα για το τι τελικά θα δείξουν τα αποτελέσματα της έρευνας.

Απειλή πολέμου η ΝΟΤΑΜ της Τουρκίας 

Ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η επιχείρηση για τον εντοπισμό των τριών αξιωματικών οι οποίοι επέβαιναν στο Agusta Bell 212 του Πολεμικού Ναυτικού το οποίο έπεσε στη νησίδα Κίναρο, η Τουρκία εξέδωσε NΟΤΑΜ και αμφισβητεί την επιχείρηση – έρευνα του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού για τον εντοπισμό του Augusta Bell!

Για τη ΝΟΤΑΜ που εξέδωσε η Τουρκία ερωτήθηκε και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ευάγγελος Αποστολάκης στη συνέντευξη Τύπου που δόθηκε για την πτώση του ελικοπτέρου στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας. «Με το που ξεκίνησε η διαδικασία της έρευνας και διάσωσης, εκδόθηκε ΝΟΤΑΜ από τις ελληνικές αρχές στις 04:05. Πάνω σε αυτή τη ΝΟΤΑΜ βασίστηκαν οι τουρκικές αρχές και εξέδωσαν άλλη μία ΝΟΤΑΜ, στην οποία ζήτησαν όσοι λαμβάνουν μέρος στην επιχείρηση να απευθύνονται στις τουρκικές αρχές», είπε χαρακτηριστικά.

Ουσιαστικά, η Τουρκία (και) με αυτή τη ΝΟΤΑΜ αμφισβητεί τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα στο Αιγαίο και επαναφέρει στο τραπέζι τις διεκδικήσεις της για το μισό αρχιπέλαγος.

Τα τρία παλικάρια έπεσαν στο καθήκον σαν ήρωες, για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας. ΑΘΑΝΑΤΟΙ!

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password