ΔΑΣΚΑΛΕ ΠΟΥ ΔΙΔΑΣΚΕ ΚΑΙ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΕΚΡΑΤΕΙΣ

Ο θυμόσοφος λαός μας τελικά δεν βγάζει τυχαία αυτές τις παροιμίες που αποτελούν το πενταπόσταγμα της βιωματικής εμπειρίας και της σοφίας που χαρακτηρίζει τον ταπεινό αλλά πανέξυπνο λαό μας. Αυτή η παροιμία ταιριάζει απόλυτα και στη σημερινή κυβέρνηση. Πάταξη ανισοτήτων, διαφθοράς, ομοιόμορφη κατανομή των βαρών και άλλες τέτοιες βαρύγδουπες πομφόλυγες χαρακτηρίζουν την πολιτική ρητορεία της «Πρώτη Φορά Αριστερά». Αλλά η πραγματικότητα δεν είναι αυτή ακριβώς.
Όπως φαίνεται, η άνιση εφαρμογή των εφαρμοστικών νόμων της νέας συμφωνίας είναι επιλεκτική ακόμα και στο χώρο της παιδείας. Ένα χώρο ιερό που στόχος του είναι η παροχή της απαραίτητης παιδείας στα νέα παιδιά αλλά και ιδανικών και αξιών όπως ο ανθρωπισμός, η αλληλεγγύη και πάνω από όλα η ισότητα. Γράφω λοιπόν αυτό το άρθρο παίρνοντας αφορμή από την επιδεικτική εξαίρεση ορισμένων ιδιωτικών σχολείων από την επιβολή ΦΠΑ 23%, σύμφωνα με δημοσίευμα που ήρθε στο φως πρόσφατα. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.

Σε προηγούμενο άρθρο, είχα αναφερθεί στην έκκληση του κ. Μπαλτά, τύπου Λοβέρδου, σε άνεργους εκπαιδευτικούς παρακαλώ, να εργασθούν εθελοντικώς, θέση που σαν εκπαιδευτικό, άνεργο φιλόλογο, με εξόργισε σφόδρα. Υπέρμαχος του δημόσιου συστήματος παιδείας, αλλά και προσπαθώντας παράλληλα να είμαι αντικειμενικός, αναγνωρίζω τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού μας συστήματος και δικαιολογώ τους γονείς που, επιθυμώντας να δώσουν το καλύτερο για τα παιδιά τους, αφαιμάσσονται οικονομικά πληρώνοντας τα ιδιωτικά σχολεία, μερικά από τα οποία κάνουν όντως αξιοσημείωτη δουλειά.

Για να μην μιλήσω για την παραπαιδεία, ιδιαίτερα και φροντιστήρια, που όσο και αν δεν μας αρέσει η ύπαρξή τους καθώς έχουν αντικαταστήσει το σχολείο, ευτελίζοντας τον ρόλο του και τις αρμοδιότητές του, τουλάχιστον ελλείψει ΑΣΕΠ, δίνουν στους άνεργους φιλολόγους ένα κομμάτι ψωμί για να ζήσουν. Τώρα όμως και αυτά ήρθε η ώρα να περάσουν τον δικό τους υπαρξιακό Γολγοθά με την επιβολή του ΦΠΑ 23%, ερχόμενα αντιμέτωπα με τον κίνδυνο της συρρίκνωσής τους και του αναπόφευκτου λουκέτου, καθώς λίγα είναι αυτά που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις. Και όπως προείπα οι ανισότητες στην παιδεία εντοπίζονται και σε αυτό τον τομέα, της επιβολής του φόρου καθώς κάποια ιδιωτικά σχολεία εξαιρούνται της διάταξης προκαλώντας αντιδράσεις.

Και όλως τυχαίως τα σχολεία αυτά αποτελούν τα εκπαιδευτήρια-φυτώρια των πολιτικών μας, οι οποίοι έχουν συμβάλλει τα δέοντα στην εξαθλίωση της γενιάς μου αλλά και ενός ολόκληρου λαού με τις πολιτικές των μνημονίων και της υποταγής στους δανειστές που ακολουθούν πιστά και αμετάκλητα. Ο αναλυτικός πίνακας των σχολείων αυτών παρουσιάζονται στον πίνακα στο σύνδεσμο που ακολουθεί: http://katohika.gr/gn-blog/kinovoulio-alitokratias-s01-eo-04-deite-ti-tsifisan-liog-pron-klisi-vouli-alites/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Και αναρωτιέμαι, είναι δυνατόν να είναι αυτό αλήθεια; Θα υπάρξει άραγε διάψευση και αν είναι αλήθεια, θα υπάρχει απόσυρση της απόφασης;
Αφού λοιπόν πρέπει να μοιραστούμε όλοι τα βάρη ισάξια σε αυτή την κατάσταση, προκειμένου να βάλουμε πλάτη για να βγούμε από το αδιέξοδο, δεν υπάρχει άλλος λόγος εξαίρεσής των από την ικανοποίηση συμφερόντων από συγκεκριμένα σχολεία-επιχειρήσεις, τα οποία έχουν βγάλει από τα σπλάχνα τους, τους «ευέλπιδες» πολιτικούς μας. Προς Θεού, δεν μηδενίζουμε καταστάσεις, καθώς δεν είναι μόνο αυτοί που είχαν το προνόμιο να φοιτήσουν σε αυτά τα σχολεία αλλά είναι απορίας άξιον. Και αυτό γίνεται εις βάρος των μικρών σχολείων που απειλούνται με λουκέτο πράγμα που θα οδηγήσει σε απόλυση και άλλων φιλολόγων επιδεινώνοντας την κατάσταση στην ήδη νεκρή αγορά εργασίας της παιδείας μας.

Οι αντιδράσεις
Ιδιωτικά σχολεία, φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, ΙΕΚ και κολλέγια λοιπόν βρίσκονται στις επάλξεις προκειμένου να ανακληθεί το μέτρο αυτό. Μάλιστα, θα «επιστρατεύσουν» ακόμη και τους γονείς, συγκεντρώνοντας σε επιστολή διαμαρτυρίας, η οποία θα αποσταλεί προς τον πρωθυπουργό, όσο το δυνατόν περισσότερες υπογραφές κατά της εφαρμογής του μέτρου. Σύμφωνα με την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, από το μέτρο αναμένονται έσοδα ύψους 240 εκατ. ευρώ για το 2016 και 168 εκατ. ευρώ για το 2015. Πρόκειται, άραγε, για μία ρεαλιστική πρόβλεψη;

Ούτε στο ελάχιστο, γιατί ήδη υπάρχει κύμα φυγής 20.000 μαθητών οι οποίοι εγκαταλείπουν την ιδιωτική εκπαίδευση καθώς οι γονείς τους αδυνατούν να ανταποκριθούν πλέον στα αυξημένα δίδακτρα.

Οι επιπτώσεις

Το κράτος θα χάσει από τα ιδιωτικά σχολεία φορολογικά έσοδα εκατοντάδων εκατ. ευρώ, ενώ τα ασφαλιστικά ταμεία θα χάσουν εισφορές. Την ίδια ώρα, θα χαθούν έσοδα για το κράτος, που προέρχονται από τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές, αφού πολλά ιδιωτικά σχολεία θα κλείσουν ή θα περιορίσουν τμήματα και θα «κόψουν» πρόσθετες παροχές, προχωρώντας σε απολύσεις προσωπικού.
Εάν επιβεβαιωθούν οι παραπάνω εκτιμήσεις ότι τα ιδιωτικά σχολεία θα χάσουν το 1/4 του μαθητικού πληθυσμού τους, τότε στην ανεργία θα οδηγηθούν τουλάχιστον 5.000 εκπαιδευτικοί, αλλά και διοικητικό και λοιπό προσωπικό, όπως οδηγοί σχολικών λεωφορείων και συνοδοί.
Επίσης τα ήδη βεβαρυμένα δημόσια σχολεία, με τα ατέλειωτα κενά και τις ελλείψεις θα επιβαρυνθούν ακόμα πιο πολύ γιατί λεφτά για προσλήψεις, γιοκ! Άρα τι μέλει γενέσθαι; Χάος…

Κοινωνική αδικία

Το μέτρο θεωρείται κοινωνικά άδικο καθώς εκτός του ότι θα χάσουν πολλοί εργαζόμενοι τη δουλειά τους, ταυτόχρονα αποκλείονται και πολλοί νέοι από την εκπαίδευση λόγω του ότι δεν θα μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στα φροντιστήρια.
Το μέτρο της επιβολής ΦΠΑ 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση είναι κοινωνικά άδικο, διότι ειδικά σε ό,τι αφορά τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών, πλήττει τη φτωχή οικογένεια, η οποία απευθύνεται σε αυτά προκειμένου τα παιδιά της να μπορέσουν να δώσουν εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με ίσες πιθανότητες με τους πιο πλούσιους συμμαθητές τους και να έχουν, στο μέλλον, μια καλύτερη δουλειά με ένα πτυχίο και μια ξένη γλώσσα. Και εδώ έγκειται λοιπόν η ουσία. Τα παιδιά δεν θα έχουν μέλλον , δεν θα έχουν πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση!!!! Πάει το δημόσιο σχολείο, χάθηκε…Πλήρης απαξίωση..

Επίσης, είναι εξωφρενικό το γεγονός ότι ο ΦΠΑ από 0%, που είναι σήμερα στις υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης, εκτοξεύεται στο 23%, καθώς δεν μπορεί να απορροφηθεί εξ ολοκλήρου ούτε από τις επιχειρήσεις, ούτε βεβαίως από τις οικογένειες που έχουν εξαντληθεί έπειτα από πέντε χρόνια οικονομικής κρίσης. Η απόφαση της κυβέρνησης για επιβολή ΦΠΑ 23% στις υπηρεσίες ιδιωτικής εκπαίδευσης θα καταστήσει την πλειονότητα των Κολεγίων μη βιώσιμα, ενώ θα προκαλέσει μεγάλη οικονομική επιβάρυνση των σπουδαστών και των οικογενειών τους. Κι αυτό, διότι θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση των διδάκτρων, στην οποία πολλές οικογένειες σπουδαστών δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν. Για παράδειγμα, ενώ τα δίδακτρα στα Κολέγια κυμαίνονται κατά μέσο όρο περί τις 7.000 ευρώ ετησίως, με την επιβολή ΦΠΑ 23% θα ξεπεράσουν τα 8.600 ευρώ.

Καλπάζουσα παραοικονομία στην ιδιωτική παιδεία

«Ο κλέψας, του κλέψαντος». Με αυτή τη φράση, απαντούν εκπρόσωποι της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο ερώτημα πώς θα μπορέσουν, κυρίως οι μικρές μονάδες, να επιβιώσουν μπροστά στην επιβολή φορολόγησης 23%. Και πως αλλιώς θα μπορούσε να γίνει, αφού πολλές μικρές επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν θα επιδοθούν στην ανομία. Έχει αποδειχθεί ότι το κράτος δεν είναι ανταποδοτικό στη συλλογή του ΦΠΑ και για να μην καλπάσει η παραοικονομία, αντισταθμιστικά φορολογικά μέτρα πρέπει να παρθούν άμεσα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που πραγματοποίησε η εταιρεία PALMOS ANALYSIS για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής, με τη συμμετοχή 500 γονέων, το 35% απάντησε ότι δεν λαμβάνει αποδείξεις για τα ιδιαίτερα μαθήματα που παρακολουθεί το παιδί του. Έτσι, από τα 280 εκατ. ευρώ τα οποία δαπανώνται ετησίως γι’ αυτά, τουλάχιστον τα 182 εκατ. ευρώ δεν δηλώνονται και, άρα, δεν φορολογούνται.

Την ίδια ώρα, στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης ο κύκλος εργασιών ανέρχεται σε 450 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, με το 7% των γονέων να παραδέχεται ότι δεν κόβει αποδείξεις. Και στις δύο περιπτώσεις, βέβαια, εκτιμάται ότι το ποσοστό της φοροδιαφυγής είναι πολύ υψηλότερο…

Σχολεία διαφορετικών ταχυτήτων

Την ίδια ώρα, υπό νομική διερεύνηση είναι εάν από το μέτρο της επιβολής ΦΠΑ εξαιρούνται, εκτός από τις υπηρεσίες προσχολικής αγωγής, οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οργανισμοί μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα.

Όπως αναφέρεται στη διάταξη, η απαλλαγή ισχύει για τους οργανισμούς μόνο εφόσον πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
Δεν έχουν ως σκοπό τη συστηματική επιδίωξη του κέρδους και τα ενδεχόμενα κέρδη τους δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διανέμονται, αλλά να διατίθενται για τη διατήρηση ή τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Η διοίκηση και διαχείριση των εν λόγω οργανισμών πρέπει να ασκείται ουσιαστικά χωρίς μισθό, από πρόσωπα που δεν έχουν, είτε αυτά τα ίδια είτε μέσω τρίτων προσώπων, άμεσο ή έμμεσο συμφέρον από τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης των σχετικών δραστηριοτήτων.
Οι τιμές τους πρέπει να είναι κατώτερες από αυτές που καθορίζονται για ανάλογες πράξεις εμπορικών επιχειρήσεων που υπόκεινται στον ΦΠΑ.
Η απαλλαγή δεν πρέπει να δημιουργεί κίνδυνο στρέβλωσης των όρων του ανταγωνισμού.

Σε περίπτωση που από την επιβολή ΦΠΑ εξαιρεθούν τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τότε πολλές από τις μικρές και μεσαίες ιδιωτικές μονάδες, που έχουν συνήθως χαμηλά δίδακτρα και στις οποίες απευθύνονται γονείς από μεσαία και χαμηλά εισοδηματικά στρώματα, θα οδηγηθούν σε κλείσιμο. «Εάν αυτό συμβεί, τότε στην αγορά θα μείνουν πέντε μεγάλα ιδιωτικά σχολεία και οι ταξικές διαφορές στην εκπαίδευση θα διευρυνθούν», τονίζουν εκπρόσωποι των σχολείων.

Κλείνοντας…

Συμπερασματικά, η κυβέρνηση, όποια και αν προκύψει από τις επερχόμενες εκλογές, θα πρέπει να εφαρμόσει με δικαιοσύνη όλους τους εφαρμοστικούς νόμους χωρίς ύποπτες εξαιρέσεις, κατά περίπτωση ερμηνεία και εφαρμογή διατάξεων και εξυπηρέτηση συγκεκριμένων συμφερόντων. Ισότητα για όλους. Το πλήγμα που δέχεται η ιδιωτική παιδεία είναι βαρύ, αλλά μην ξεχνάμε ότι δεν απευθύνεται στα ευρέα κοινωνικά στρώματα αλλά στα μέσα και πάνω. Το εργατικό προσωπικό πρέπει να προφυλαχθεί από μαζικές απολύσεις που απορρέουν από τέτοιου είδους πολιτικές αποφάσεις. Το δημόσιο σχολείο πρέπει να αναδιοργανωθεί, να γίνει ουσιαστικά αποτελεσματικό και να επανακτήσει το ρόλο που πρέπει να διαδραματίζει στην παίδευση της νέας γενιάς. Οι τρόποι που μπορεί να επιτευχθεί αυτό είναι ένα άρθρο μόνο του σχεδιαζόμενο για την συνέχεια. Η παραπαιδεία πρέπει να παταχθεί και το αγαθό της δωρεάν παιδείας είναι αδήριτη ανάγκη να συνεχίσει να είναι παρεχόμενο, ισοτίμως σε όλα τα παιδιά και όχι μόνο στους γόνους των κραταιών. Προσοχή λοιπόν πολύ στους κυβερνώντες καθώς η παιδεία αποτελεί ευαίσθητο θέμα, απαιτεί χειρουργικές κινήσεις και παρεμβάσεις από ανθρώπους σχετικούς με το αντικείμενο. Τα επιλεκτικά αβανταρίσματα και οι λαγοί από το καπέλο δεν ευνοούν κανέναν, εκθέτοντας τους ιθύνοντες..

Πηγές: imerisia, alfavita

Νάσσος Καλογερόπουλος25 Posts

Καθηγητής Φιλόλογος, Msc Language Engineer, Απόφοιτος σχολής Δημοσιογραφίας του ΑΝΤ1.

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password