«ΜΑΘΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΓΡΑΜΜΑΤΑ…»

Μ’ αυτή τη συμβουλή μεγάλωσαν ολόκληρες γενιές Ελλήνων, με τις προηγούμενες να προσπαθούν κάθε μέρα να πείσουν τις νεότερες να λάβουν την απαραίτητη μόρφωση που θα τους εφοδιάσει κατάλληλα και θα τους εξασφαλίσει ένα μέλλον, αν μη τι άλλο, πολύ καλύτερο από το δικό τους. Πάντοτε αυτό το όνειρο που μένει ανά τους χρόνους “μισό”, αυτός ο στόχος που μοιάζει άφταστος.

Ο χώρος της Παιδείας ήταν ανέκαθεν για τις ελληνικές κυβερνήσεις ένας χώρος στον οποίο ο εκάστοτε Υπουργός εφήρμοζε με τεχνικές “πειραμάτων” όσα είχε κατά νου, αλλάζοντας κάθε τόσο συστήματα, όπως αυτό της εισαγωγής των μαθητών σε Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι, δημιουργώντας κάθε φορά σύγχυση και αβεβαιότητα σε γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Όμως αυτό φαντάζει “λεπτομέρεια” μπροστά στο σκηνικό των άδειων, από καθηγητές, σχολείων.

Ήδη από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, το πρώτο δεκαήμερο του περασμένου Σεπτέμβρη, η υπηρεσιακή Υπουργός κ.Ευφροσύνη-Αικατερίνη Κιάου είχε διαβεβαιώσει για άμεση κάλυψη των κενών από δασκάλους και καθηγητές στα σχολεία. Παρέδωσε η κ.Κιάου, ήρθε ο νέος Υπουργός αλλά τα κενά παραμένουν, υπάρχουν και είναι εκεί για να θυμίσουν για ακόμη μία φορά την ανεπάρκεια του κράτους να επιλύσει τα σοβαρά του προβλήματα. Τα ίδια λόγια, σαν κακόγουστο μαγνητοφωνημένο υλικό που περνά από χέρι σε χέρι.

Για να γίνουμε πιο σαφείς, ο κ. Ν. Φίλης μιλά για την κάλυψη κενών από 18.000 καθηγητές και δασκάλους η οποία…δρομολογείται. Χωρίζει τη διαδικασία σε δύο φάσεις. Η πρώτη, όπως αναφέρει, έχει ήδη ολοκληρωθεί αφού έχουν προσληφθεί 3.700 εκπαιδευτικοί με την “ευγενική χορηγία” του Ε.Σ.Π.Α. Η δεύτερη είναι αυτή που διανύουμε τώρα και έχει στόχο την πρόσληψη 4.000 εκπαιδευτικών των οποίων η πληρωμή θα πραγματοποιηθεί μέσω Δημοσίων Δαπανών. Επίσης οριοθέτησε ρητώς την πρόσληψη 11.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών μέχρι τις 10 του Οκτώβρη, δηλαδή σε λιγότερο από μία εβδομάδα από τώρα! Το άθροισμα των αριθμών των εκπαιδευτικών της πρώτης και της δεύτερης φάσης, καθώς και εκείνου της ”υποσχετικής” των 11.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών μας δίνει αποτέλεσμα 17.700, έχει σχεδόν δηλαδή επιτευχθεί ο πολυπόθητος αριθμός των 18.000. Με άλλα λόγια το ζήτημα έχει τακτοποιηθεί, έτσι δεν είναι κ.Υπουργέ της Παιδείας; Μάλλον όχι!
Ο κ.Φίλης δεν ξεχνά τη δημοσιογραφική του ιδιότητα και στις δηλώσεις του είναι αρκετά προσεκτικός αλλά και οι λέξεις είναι πανίσχυρες και δεν μπορούν να κρύψουν την αλήθεια, αυτό θα έπρεπε να το ξέρατε καλά κ.Υπουργέ! Ας εξετάσουμε επί λέξει τις δηλώσεις του:
“H πρώτη φάση ολοκληρώθηκε αφού έχουν προσληφθεί ήδη 3.700 εκπαιδευτικοί, ΚΥΡΙΩΣ από ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ του Ε.Σ.Π.Α και τώρα διναύουμε τη δεύτερη φάση με την πρόσληψη 4.000 εκπαιδευτικών με ΠΙΣΤΩΣΕΙΣ μέσω Δημοσίων Δαπανών.”

Κατά τη λογική ερμηνεία της δήλωσης που έκανε ο κ. Υπουργός προκύπτει ότι στην πρώτη φάση στηρίζει την πληρωμή των εκπαιδευτικών σε προγράμματα Ε.ΣΠ.Α και στη δεύτερη ψάχνει “κατά καπνού” τρόπο να ανταποκριθεί στις πληρωμές 4.000 καθηγητών και δασκάλων μέσω των Δημοσίων Δαπανών (κυβέρνηση και τοπική αυτοδιοίκηση). Η κυβέρνηση ισχυρίζεται πως έχει κάνει τους λογαριασμούς της και μπορεί να βρει τα χρήματα που απαιτούνται στη δεύτερη περίπτωση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Δεν θα μας φανεί διόλου παράξενο αν στην πορεία εμφανιστεί κάποιο δημόσιο έλλειμα! Όσον αφορά την “υποσχετική” για τους 11.000 αναπληρωτές; Μένει να το δούμε στην πράξη, ας μας διαψεύσει η πραγματικότητα που μέχρι στιγμής εκτυλίσσεται δραματική! Το θέμα είναι πως τα κενά δημιουργήθηκαν επειδή εσείς και η κυβέρνηση σας, κ. Υπουργέ, δεν είστε σε θέση να πληρώσετε τους εκπαιδευτικούς που χρειάζεται η Δημόσια Παιδεία. Βγείτε στους πολίτες και πείτε το καθαρά, όπως την εβδομάδα του Δημοψηφίσματος που γυρίζατε από τηλεοπτική εκπομπή σε ραδιοφωνική και αντίστροφα και μιλούσατε για εθνική υποταγή, θυμάστε; Ή ακόμη χειρότερα όταν ερωτηθήκατε για το αν θα θέλατε να αναλάβετε κάποιο Υπουργείο και είπατε πως θα προσφέρετε περισσότερα από τα έδρανα της Βουλής. Πρέπει να συνειδητοποιήσετε πως δεν είστε πια αντιπολίτευση, είστε πλέον κυβέρνηση, πότε θα το καταλάβετε; Μετά το πέρας της τετραετίας; (χρόνος που από εσάς ετέθη αν και δεν δείχνει να επιτύγχάνεται.)

Όμως ο κ. Φίλης,ερωτηθείς για την επιβολή του 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση, απάντησε κάπως διπλωματικά, λέγοντας πως δεν μπορεί να εκφέρει άποψη ακόμη και πως το ζήτημα χρειάζεται κυβερνητική απόφαση για να μην επιβαρυνθούν άλλες κοινωνικές ομάδες τα φορολογικά βάρη. Τι να πρωτοσχολιάσουμε κ. Υπουργέ; Την άρνηση σας να αναλάβετε ευθύνες που επιβάλλει η θέση σας -ο φόβος για διακυβέρνηση ή τα πολυειπωμένα ισοδύναμα μέτρα που πολύ φοβόμαστε πως δεν πρόκειται να γλιτώσουν τα “κατώτερα” οικονομικά στρώματα, οι αδύνατοι που συνεχίζουν να σηκώνουν τα οικονομικά βάρη που τους αναθέτετε χωρίς αιδώ ενώ παράλληλα όσοι κρατούν στα χέρια τους εισοδήματα εκατομμυρίων φορολογούνται με ποσοστά που προκαλούν οργή και μένος; Αν είναι έτσι, θα πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά την παραίτηση σας, όσο είναι νωρίς!

Για το τέλος αφήσαμε κάτι που δεν τολμά κανείς να ομολογήσει, έναν “εμφύλιο” που έχει ξεσπάσει μεταξύ των καθηγητών με αφορμή την “παρεμβολή” καθηγητών που διαθέτουν προϋυπηρεσία από παραρτήματα Ο.Α.Ε.Δ και ιδωτικών σχολείων και αποδέχθηκαν, όπως ήταν φυσικό, την πρόσκληση της Πολιτείας για εθνική εκπαιδευτική “επιστράτευση”. Καθηγητές-θύματα της ανεργίας που έμειναν άνεργοι, αναζήτησαν οικονομικό διέξοδο στον τομέα του Δημοσίου, μέσω Α.Σ.Ε.Π., ενώ στην αναμονή για διορισμό βρίσκονταν ταυτόχρονα χιλιάδες αναπληρωτών καθηγητών. Αποτέλεσμα αυτού ήταν μία ανορθόδοξη ανακατανομή των θέσεων, ένα πραγματικό χάος, με κάποιους καθηγητές να βρίσκονται να διδάσκουν εκατοντάδες χιλιομέτρων μακριά από τον τόπο διαμονής τους, όπου μέχρι χθες βρίσκονταν, άλλους να γυρίζουν από τις ακριτικές περιοχές της όπου ήταν για χρόνια και ξάφνου βρίσκουν άλλους τόσους συναδέλφους τους να περιμένουν για τον ίδιο λόγο, χωρίς ωστόσο την τήρηση της σειράς προτεραιότητας με βάση προϋπηρεσία αναπληρωτή καθηγητή! Το αδιανόητο, αυτό που δεν μπορεί να χωρέσει υγιής νους είναι ότι με τόσες χιλιάδες καθηγητών και δασκάλων το ελληνικό κράτος συνεχίζει να έχει τεράστιες ελλείψεις από εκπαιδευτικούς!

Κύριε Υπουργέ, κρατάτε στα χέρια σας μια Παιδεία υπό διάλυση, έναν τομέα πραγματικά μαρτυρικό που αν στέκεται τόσα χρόνια “όρθιο” είναι μοναχά από την “αυτοθυσία” ορισμένων ευσυνείδητων δημοσίων υπαλλήλων-εκπαιδευτικών που εσείς και πολλοί συνάδελφοι σας βουλευτές τους έχετε κατονομάσει ΑΡΓΟΜΙΣΘΟΥΣ και ΚΗΦΗΝΕΣ. Δεν είναι όλοι έτσι, δεν είναι όλοι “πελάτες” σας σ’ ένα καθεστώς πελατειακό, δεν είναι όλοι δικά σας παιδιά! Παίζετε με τις ζωές χιλιάδων ανθρώπων, τους εμπαίζετε με το χειρότερο τρόπο ενώ σ’ εκείνους έχει εμπιστευτεί μία ολόκληρη κοινωνία της διαπαιδαγώγηση των παιδιών της, του μέλλοντος αυτής της χώρας. Αυτά τα ελληνόπουλα μπορούν να δώσουν σ’ αυτόν τον τόπο την τύχη που του αξίζει αλλά αυτό συνεπάγεται τον εκτοπισμό των περισσότερων πολιτικών δυνάμεων αυτής της χώρας, με πρώτη τη δική σας. Αυτό όμως σε καμία περίπτωση δε θα ήταν ευχάριστο για εσάς κ. Υπουργέ, ή μήπως είναι ψέμα;

0 Comments

Leave a Comment

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password